Co to jest integracja sensoryczna?

Integracja sensoryczna czyli przetwarzanie sensoryczne polega na odbieraniu z otoczenia albo z naszego ciała, bodźców sensorycznych: słuchowych, węchowych, dotykowych i smakowych które dochodzą do naszych zmysłów przez Ośrodkowy Układ Nerwowy. Jeżeli umiejętność ta przebiega prawidłowo czyli bez żadnych zakłóceń mamy możliwość sprawnego funkcjonowania w otaczającym nas świecie jak i do zmiennych warunków otoczenia. Umiejętnościami prawidłowej integracji sensorycznej są: samokontrola, poczucie własnej wartości, koncentracja uwagi , nauka pisania, liczenia, czytania, wykonywanie trudnych czynności ruchowych, myślenie i rozumowanie abstrakcyjne, odpowiednie podporządkowanie i reagowanie na wrażenia.

integracja

Dla kogo jest terapia SI?

integracja

  • dla dzieci nadruchliwych, ciągle poszukujących nowych aktywności ruchowych
  • dla dzieci często potykających się, wpadających w przeszkody, ludzi stojących na ich drodze, przewracających się
  • dla dzieci które pragną podnoszenia lub pchania ciężkich przedmiotów, dotykania wszystkich i wszystkiego, mocnego przytulania
  • dla dzieci z trudnościami manualnymi i samoobsługą ( piciem, jedzeniem, rysowaniem, cięciem nożyczkami, zapinaniem guzików, sznurowaniem butów)
  • dla dzieci z nadwrażliwych na dotyk (przesadnie reagujących na drobne urazy; oporujące przed: myciem głowy, czesaniem myciem zębów, dotykiem innych, chodzeniem boso po trawie i pasku, różnymi fakturami ubrań, metkami; dotykiem innych, głaskaniem, dotykaniem różnych cieczy, faktur)
  • dla dzieci z nadwrażliwością lub niedowrażliwością wzrokową (nie lubiących patrzeć na określone kształty, ruchy, światła, zapatrujących się na określone kształty, ruchy, światła)
  • dla dzieci z nadwrażliwością na dźwięki (źle toleruje: wysokie lub niskie dźwięki, śmiech, krzyk, rozmowy, odgłosy odkurzacza, blendera, kosiarki, płaczące dzieci, klaksony samochodowe, szczekające psy)
  • dla dzieci nadmiernie spokojnych nie lubiących zajęć ruchowych
  • Powrót na stronę główną